Frågor och svar – under din utbildning

 

 

Vad gör jag om jag mellan utbildningstillfällena stöter på ett problem med en klient som jag inte vet hur jag ska lösa?

  1. Beröm dig själv. Det du gör är ett tecken på att du samlar på dig erfarenhet. Det är det enda sättet att bli skicklig.
  2. Bläddra i boken. Fråga dig själv:
    • Vad har ni redan gjort som du skulle kunna använda för att lösa problemet?
    • Vad finns längre fram i boken som ser ut att kunna vara användbart för att lösa problemet?
  3. Anteckna på ditt inlämningsblad inför nästa utbildningsträff så att dina utbildare och mentorer får möjlighet att fånga upp din fundering när ni ses. Kräver din fråga mer tid än du vill ta i anspråk under de gemensamma genomgångarna så kan du under nästa utbildningstillfälle be att få äta lunch med en utbildare eller mentor.

 

Det har dykt upp en grej som jag verkligen skulle behöva gå på, är det ok att jag går tidigt/kommer sent/är borta en dag?

Nej. På den här punkten är vi rätt fyrkantiga och vi gör vårt bästa för att alla ska ha det klart för sig när man tackar ja till en utbildningsplats på Gothia Akademi. Vi har obligatorisk närvaro på utbildningsdagarna, hela dagarna. Det innebär att de flesta missar något som de också hade velat göra. Det händer hela tiden att folk inte kan vara med på styrelsemöten, måste skjuta på anställningsintervjuer till nästa vecka, missar event med viktiga kunder, får flyga till fjällen en dag senare än resten av familjen etcetera etcetera. Vi hoppas att du i slutändan tycker att din utbildning på Gothia Akademi var väl värt det priset.

 

Jag skulle behöva ringa ett viktigt samtal under dagen, är det ok att jag behåller mobilen?

Nej. Vi låser in alla mobiler men vi har nödtelefonen för att du i nödfall ska kunna bli nådd och för att du ska kunna ringa ut de gånger det inte finns några andra lösningar. Så när nöden kräver det så antecknar du det telefonnummer du kommer behöva och ber att få låna nödtelefonen. Det finns till och med situationer då det är befogat att du ber om att få ta hand om nödtelefonen under dagen. Det är helt ok om omständigheterna kräver det.

 

Frågor som rör avbokning, ombokning, komplettering etcetera

Se antagningsvillkoren.

 

Frågor angående ICF (certifiering, medlemskap, förnyelse etcetera)

  1. I första hand: bläddra igenom din kursbok. Där finns den mest grundläggande informationen.
  2. I andra hand: Se www.icfsverige.se och www.coachfederation.org där hittar du nästan alltid den information du söker.
  3. I tredje hand: Skicka ett mejl till info@icfsverige.se eller support@coachfederation.org.

 

Jag är intresserad av att gå nästa utbildning också, hur gör jag?

Skicka in en ansökan (den är som vanligt inte bindande på något sätt) så hör Petra av sig till dig så fort som möjligt.

 

“I am still learning.”

Michelangelo